پرده بکارت” از زبان یونانی ofmarriageخدای یونانی گرفته شده است.

برای هزاران سال است، که بسیاری از فرهنگ ها اعتقاد دارند که پاره شدن پرده بکارت باعث درد میشود، از این رو هنوز هم در حال حاضر، زنان  در اولین مقاربت  درد را تجربه میکنند.در واقع، باید تجربه کنند. علاوه بر این، برخی از فرهنگ ها اعتقاد دارند پرده بکارت سالم و دست نخورده نشان فضیلت ونجابت زن است .

به دلایلی که مشخص نیست، نوزادان دختر با غشای اطراف دهانه واژن بنام پرده بکارت به دنیا می ایند. بکارت در نوزادان دختر برجسته وضخیم است که با گذشت زمان لبه ها نازک ووسیعتر ودارای یک سوراخ در وسط میشود. پرده بکارت در اشکال وانواع متنوع وجود دارد.

پرده بکارت یک بافت در اطراف سوراخ واژن که است که و به نوبه خود دارای یک سوراخ دروسط  آن است ، که اجازه می دهد تا مایع قاعدگی  از بدن خارج شود . پرده بکارت سالم و دست نخورده کل واژن را پوشش می دهد. برخی از پرده بکارت نازک و قابل انعطاف هستند، در حالی که برخی دیگرضخیم تر. برخی از دختران با کمی و یا بدون بافتhymenal به دنیا می آیند. هدف تکاملی پرده بکارت ناشناخته است، اما یک نظریه می گوید که پرده بکارت “برای محافظت از دهانه واژن و مناطق  اطراف ان در طول دوره کودکی  دختران میباشد، شکل و ساختار پرده بکارت از دختری به دختردیگر متفاوت است پرده بکارت به شکل یک ظاهر نردبانی با باندهای گسترش یافته از یک طرف واژن به طرف دیگر هستند. در برخی دیگر،شبیه یک کندوی لانه زنبوری با دهانه های کوچک متعدد میباشد.. و در موارد نادر، حدود یک در ۲۰۰مورد،  پرده بکارت بدون سوراخ دروسط ان است که راهی برای خروج خون قاعدگی وحتی الت تناسلی وجود ندارد.

(پرده بکارت بدون سوراخ) hymens imperforate:که با  یک روش جراحی ساده بروی بافت بکارت سوراخی بر روی ان ایجاد میکنند.

 

چرا پاره شدن پرده بکارت درد دارد؟

درد در مقاربت جنسی از مشکلات شایع زنان است .بسیاری از دختران دراولین رابطه انتظار صدمه دیدن دارند وهمین انتظار از صدمه واسیب به پرده بکارت باعث اضطراب وناراحتی میشود وبعضا تبدیل به درد میشود. بسیاری از دختران با توجه به تجربه تلخ گذشته تمایل به برقراری رابطه ندارندوحتی زمانیکه به طور کامل به مقاربت اول رضایت داشته باشند در حدود ۷۵درصد احساس امادگی وپیداکردن تجربه جنسی اولیه خود را ناخوشایند اعلام میکنند.زیرا که همسران انها فاقد مهارت جنسی وظرافت سکسی برای نزدیکی لذت بخش هستند.مردان جوان اغلب درنزدیکی با عجله عمل کرده وقبل از امادگی واژن برای نفوذ الت تناسلی اقدام سریع به ورود میکنند که اغلب یه تقلید از فیلم های پورنوگرافی ست که متاسفانه میتواند باعث ایجاد درد وگاهی پارگی عمیق شود.همیشه اضطراب کمی در اولین بار رابطه نزدیکی وجود دارد که میتوان با کمی محرکهای لغزنده محیط اطراف را اماده برای ورود الت کرد.گاهی لبه های باقیمانده پرده بکارت به علت ضخامت زیاد باعث درد وناراحتی میشود.

 

آیاوارد کردن  انگشت باعث پاره شدن پرده بکارت میشود؟

بافت پرده بکارت کمی چسبناک است و هنگامی که شما خودتان و یا همسرتان انگشتتان را وارد واژن کنید ممکن است باعث پارگی وکشش پرده بکارت شود.قرار دادن هر شی در واژن، مانند یک انگشت می تواند باعث این اتفاق شود .همچنین در ورزش هایی مثل ژیمناستیک ،اسب سواری، میتواند باعث پارگی پرده بکارت شود. همچنین  اگر لکه بینی پس از یک روز از فعالیت شدید بدنی وجود داشت و آن روز دوره قاعدگی شمانیست می تواند به دلیل پارگی پرده بکارت باشد.قبل از ورود انگشت دستها با صابون شسته شود تا هیچ محرک میکروبی وارد واژن نشود.

اهمیت فرهنگی پرده بکارت

در بسیاری از فرهنگ ها، حضور یک پرده بکارت مترادف با بکارت دختراست. علاوه بر این، بسیاری از جوامع  پرده بکارت سالم و دست نخورده یک دختر قبل از ازدواج  نشان دهنده افتخار خانواده وعزت دختر است. پرده بکارت سالم و دست نخورده ظاهرا نماد عفت و اخلاق یک دخترو نشان می دهد که او وفادار به خانواده، فرهنگ، یا دین خود است. در بسیاری از نقاط جهان، دخترانیکه  پرده بکارت انها قبل ازدواج پاره شده است باعواقب شدید و گاه کشنده روبرو هستند. به عنوان مثال، دربرخی از کشورهای عربی، اگر یک دختر بدون بکارت باشد درشب عروسی شرم وننگ بسیاری برای خانواده اش دارد.برخی دیگر حتی برای معاینه به یک پزشک مراجعه کرده تا به طورمستقیم پرده بکارت معاینه وبه خانواده گزارش شود .برخی دیگر تا شب عروسی صبرمیکنند تا از عروس یک دستمال خونی ببینند واگر عروس خونریزی نداشته باشد حتی ممکن است توسط خانواده خود مورد ضرب وشتم یا کشته شود.

اگر چه در بسیاری از فرهنگ ها پرده بکارت به عنوان نشانه بکارت یک دختراست ، مهم است که یاد اورشویم که پرده بکارت یک نشانگر بسیار غیر قابل اعتماد بکارت است، زیرا ممکن است از طریق طیف گسترده ای از فعالیت های فیزیکی پاره شود .بنابراین، آموزش پزشکان و اعضای خانواده در مورد  پرده بکارت بسیار مهم است. همانطور که گفته شد، رابطه جنسی تنها راهی نیست که پرده بکارت یک دختر پاره شود بنابراین، وسواس بسیاری از فرهنگ ها با چک کردن پرده بکارت یک دختر قبل از ازدواج برای اطمینان از باکرگی او  یک سنت غیر قابل اعتماد است، بنابراین پرده بکارت یک شاخص خوب باکرگی نیست.

 

معاینه پرده بکارت خود

اگر شما در مورد پرده بکارت خود کنجکاو هستید می توانید بایک چراغ قوه و یک آینه داخل کانال واژن خود را ببینید .آیینه را در بین پاهای خود به طوری که  می توانید (واژن) خود و به آرامی گسترش لبیا هارا ببینید . اگر نمی توانید کانال واژن خود را ببینید، استفاده از یک چراغ قوه برای روشن کردن منطقه نیاز دارید.در صورتی که یک لایه نازک  پوستی را با یک سوراخ کوچک (یا حفره) دروسط میبینید، پرده بکارت شما به احتمال زیاد دست نخورده وسالم است. اگر شما متوجه آثار کمی از پوست پاره شده  اطراف واژن خود هستید، ممکن است پرده بکارت شما اسیب وپاره شده باشد. با این حال، بدون نیاز به وحشت یا ترس به یک ماما یا پزشک زنان مراجعه کنید وتحت معاینه قرار گیرید .